Sunday, March 29, 2015

MH370 dan MH17: Misteri Terbongkar

Tajuk : MH370 Dan MH17 : Misteri Terbongkar
Penulis : Collective Intelligence Academy
Harga : RM39.00
ISBN : 9789671267240

Sinopsis
Ramai yang tidak dapat memahami misteri kehilangan Penerbangan MH370 pada 8 Mac 2014 yang telah mengejutkan dunia dan menjunamkan Malaysia dalam situasi panik dan gentar. Setelah berbulan-bulan mencari dengan kelengkapan yang terbaik yang boleh didapati, natijahnya tiada apa yang dapat dicari sebagai galang ganti jutaan ringgit yang telah dibelanjakan dan tiada keadilan kepada jutaan lagi ringgit yang bakal dibelanjakan oleh Kerajaan Malaysia. Takdir kapal terbang itu, dan terutamanya 239 nyata yang tidak bersalah didalamnya, kekal menjadi misteri.

Hanya tidak lebih dari 4 bulan, selepas tragedi malang itu berlaku, berlaku pula peristiwa pesawat MH17 pula ditembak jatuh di Ukranie dan kesemua 298 penumpang terkorban dalam kemalangan itu! Kemalangan yang tragik ini mengakibatkan protes secara besar-besaran, kemarahan dan pelagai emosi serta reaksi daripada masyarakat serata dunia, dan penembakan ini turut menjadi petanda kepada kejadian paling dahsyat! Tetapi di Malaysia, di mana impaknya lebih bersemangat, berkaitan pesawat apokaliptik MH17 di mana ianya terbukti lebih mengejutkan, lebih menghairankan dan seterusnya sangat-sangat mengerikan.

Dan akhirnya, adakah sekarang nampaknya, negara sangat dibebankan dengan mala petaka bermacam-macam dalam memori rakyat sehingga akan menjebak negara ini ke arah kemiskinan dalam masa terdekat kerana kehidupan ini bagai putaran roda yang bersilih ganti iaitu selepas era kemewahan dan kini ke arah kemiskinan. Tidakkah begitu realitinya. Kebenarannya ialah nasib tidak menyebelahi negara ini!

Hakikatnya, kesemua nasib malang Malaysia, adalah berdasarkan perancangan teliti dan gabungan kejadian licik dilakukan sebagai suatu sindiran atas takdir kebodohan semua rakyat Malaysia!

Kehilangan pesawat MH370 dan penembakan jatuh pesawat MH17 adalah seolah-olah suatu kejadian yang sama sebagai suatu peristiwa tunggal yang merangkumi perancangan utama yang dibuat selama beberapa tahun, inter alia untuk mendominasi dan menawan rakyat di Malaysia!

Penerbitan kecil di tangan anda ini meminta untuk menukar yang keruh kepada yang jernih. Iktibarkan diri dalam perjalanan yang dipandu dalam linkungan muka surat ini untuk memeriksa bukti-bukti tersembunyi yang akan membenarkan anda untuk melihat perkara sebenar dengan lebih mendalam! Dan teramat penting, untuk memahami masa depan yang dirancang untuk semua rakyat Malaysia dan menyediakan diri kita untuk menghadapinya.

Semoga Tuhan Yang Maha Besar Membantu Dan Merestui Kita Ke Atas Segala Jalan Benar Yang Menuju Kenyataan, Keadilan Dan Kebenaran.

No comments:

Post a Comment