Wednesday, June 8, 2016

Aku Dan 1B3K

Tajuk : Aku Dan 1B3K
Penulis : Isma Adeliya
Harga : RM25.00
ISBN : 978-967-0907-25-3
Mukasurat :
Berat :

Sinopsis
Dia bengkeng.
Tak ada masalah. Kata ibunya jangan takut dengan tengkingannya.
Dia kerek.
Tak ada masalah. Abaikan saja sikapnya, janji kerja aku siap.
Dia kurang ajar.
Tak ada masalah. Pekakkan telinga dari cemuhan, kutukan dan bebelannya.
Dia tidak suka perempuan berhijab.
Lantaklah. Sebulan saja tempohnya. Pejam, celik habislah sebulan. Selepas itu apa yang perlu dirisaukan tentang prejudisnya terhadap perempuan berhijab? Itu masalah dia, bukan aku.
Dia kacak.
Sayang, wajah kacaknya itu tidak selari dengan akhlaknya. Alangkah bagus kalau wajahnya yang kacak dipakejkan sekali dengan perangai yang molek.
Dia cintakan aku.
Tidak! Ini tak boleh jadi. Mana boleh aku terima dia. Dia 1B3K dan dia tak solat.

“Pandang aku Fina. Cakap dengan aku… kau tak cintakan aku… dan aku akan pergi, bukan sekadar dari sini tapi dari hidup kau… selama-lamanya.”

Kenapa cinta selalu datang pada waktu yang salah, di tempat yang salah dan pada orang yang salah?

“Saya tak cintakan bos. Saya minta maaf… malam tu saya keliru.”
Kenapa mulut dan hati selalu tidak selari?

“Love has become more meaningful when you came into my life.”

Tipulah! Kalau kau ikhlas mencintaiku, kenapa nama dia yang sering kau sebut?

No comments:

Post a Comment