Wednesday, June 8, 2016

Fugitif

Tajuk : Fugitif
Penulis : Maya Iris
Harga : RM26.00
ISBN : 978-967-86-0724-7
Mukasurat : 544
Berat : 500g

Sinopsis
Menakluk dunia. Itu agenda mereka. Untuk dipersembahkan kepada ‘Raja Besar’ yang berkuasa menghidupkan yang mati dan mematikan yang hidup. Namun, rancangan mereka terencat akibat campur tangan dua rakyat Malaysia secara tidak sengaja. Arahan telah dikeluarkan. Pasangan suami isteri ini perlu dihapuskan. Walau dengan apa cara sekalipun.

Dr. Ehsan dan Nur Sayang tiada pilihan. Mereka menjadi pelarian tanpa rela demi kelangsungan hidup. Sehelai sepinggang, pasangan ini meninggalkan kehidupan dan keluarga demi menyelamatkan diri. Menyamar dan melakukan pelbagai kerja halal untuk sesuap nasi. Hidup perlu diteruskan.

Apabila Nur Sayang melahirkan anak pertama mereka, tragedi menimpa. Disebabkan sebuah video yang menjadi viral, mereka terpaksa melarikan diri lagi. Bersembunyi di tempat terpencil yang tidak boleh dikesan oleh teknologi moden Konsortium.

Namun, igauan ngeri itu belum berakhir. Serangan Konsortium terhadap ahli keluarga mereka membuatkan Dr. Ehsan kembali ke Mesir. Meminta pertolongan Arielle untuk menyelamatkan diri dan semua yang disayanginya daripada Konsortium. Namun, bayaran yang ditagih ialah perpisahan dari isteri tersayang. Dr. Ehsan menghilangkan diri.

Ke mana Dr. Ehsan menghilang?

Bagaimana Nur Sayang meneruskan hidup sebagai fugitif di benua yang berasingan?

Bertemukah mereka akhirnya?

No comments:

Post a Comment