Wednesday, June 15, 2016

Lelaki Untuk Zinn

Tajuk : Lelaki Untuk Zinn
Penulis : Ezza Mysara
Harga : RM28.00
ISBN : 978-967-0718-59-0
Mukasurat :
Berat :

Sinopsis
Menangguhkan pengajian dan menjadi cikgu tuisyen dalam usia muda tak pernah ada dalam kamus hidup Zinn. Tapi, itulah yang terpaksa dia lakukan demi meneruskan legasi keluarga. Permulaannya hanyalah biasa-biasa. Tapi keadaan berubah jadi huru hara bila dia 'dipaksa' oleh Encik Tarmizi untuk menjadi personal tutor pada anaknya, si Ahmad Azan yang heartless ya ampun! "Saya akan bayar lima ribu sebulan dengan syarat, anak saya wajib perform!" Kepala Zinn jadi senak. Kalau si anak minta diazankan, si ayah pula minta dibacakan talkin. Namun, hubungan Zinn dan Encik Tarmizi mengundang salah faham si anak. “Saya memang dah tak ada mak tapi, itu tak bermakna saya nak mak tiri!”- Azan. “Hei! budak, awak jangan buat kelakar ya! Saya dengan papa awak tak ada apa-apa!” Zinn. “Kalau macam tu, jadi isteri saya!”- Azan. Dua beranak ni memang buat hidup Zinn tak tenteram. Tak cukup bapa, anak sekali tumpang sekaki. "Kalau susah sangat nak buat pilihan, apa kata kita baling syiling?" Syiling di tangan Azan terus lambung dan tangkap. “Kalau kepala apa? Kalau ekor apa?” “If heads, I’m yours. But if tails....” Azan tak sudahkan ayatnya. “If tails?” Zinn ingin tahu. Tapak tangan Azan buka. Ekor! “You’re mine!” putus Azan, pasti. “Huh!” Benarkah Zinn akan memilih untuk menjadi milik Azan? Beza umur mereka empat tahun. Tapi kenapa Zinn rasa bila bercakap tentang kehidupan, Azan lebih dewasa dari usianya? “Matlamat perkahwinan kita ni bukan untuk berfikir perkara yang sama tapi untuk berfikir bersama-sama. Will you, Zinn?”

No comments:

Post a Comment