Thursday, April 20, 2017

My Next Mistake


Tajuk: My Next Mistake
Penulis: Syamnuerizmil
Harga: RM20.00

Sinopsis
Semua orang pernah buat silap dalam perhubungan, namapun manusia. Being a human, memang akan berjumpa dengan pelbagai kesilapan. Tak apa kalau silap itu hanya sekali dan kita perbaiki. Tapi, kalau kesilapan yang sama, kita ulangi? Itu namanya bukan silap. Itu namanya BODOH!

Zaraa Amani, seorang pensyarah sebuah kolej yang mengajar subjek pemasaran, sukar untuk memasarkan dirinya sendiri. Dia selalu saja membuat pilihan yang salah dan bercinta dengan orang yang salah. Tak tahu di mana silapnya, hubungan cintanya selalu berakhir dengan alasan dan dia tak serik untuk melalukan kesilapan itu sebanyak empat kali!

Pertemuan Zaraa Amani dengan seorang peguam, Aniq Hakimi sewaktu di majlis perkahwinan adiknya, Faraa Amani telah membuatkan Zaraa tertarik, namun Zaraa menjadi lebih berhati-hati untuk memilih dan cuba melawan arus. Apa yang peliknya, setelah dia berjumpa dengan Aniq, semua lelaki di dalam hubungannya yang silap itu muncul kembali dan menagih cintanya semula. Untuk menolak mereka, Zaraa terpaksa menggunakan nama Aniq. Sehinggalah... Zaraa kantoi!

“Berapa kali saya nak cakap, sampai kiamat pun saya tak akan terima awak balik Umar. Saya nak kahwin hujung tahun ni dengan...”
“Siapa?”
“Aniq Hakimi!”
“Sayalah tu...”

u/p novel ini beserta tandatangan penulisnya

No comments:

Post a Comment